oh line internet ku...

by - 10:34 am

Assalamualaikum

FED UP ..... THAT's the word (???) .. Line internet aku la.. sejak tukar daripada perpaid ke postpaid, daripada boh duit guna topup ke bil mai rumah, daripada guna "tak line" kepada "line" ... sejak tu la bila aku nak guna internet ja .. HUH! memang menguji kesabaran dan ketabahan hati dan sanubari aku yang dah memang tak sabar ni.. Haisyaa.. bayangkan.. aku nak main game fesbuk, aku loading game tu lebih kurang sejam lebih lebih lebih kodd, tu belum lagi bila aku dok tengah main tetiba dia suruh refresh la connection terputus la kadang-kadang tetiba je dia hang .. GRRRR... mau tak marah.. meluat arr.. takkan la bila aku nak main game ja aku harus menghayunkan kaki aku ke CC yang berdekatan.. huh.. jauh jugak kodd... kalau nak kena pi CC, baik aku takyah susah nak tukar line internet ni dulu sampai sesat jalan.. 

Tu baru cakap pasal game fesbuk, tak cakap lagi pasal Youtube.. Ni lagi satu problem, nak tengok youtube tu, Ya Allah... punya la seksa.. imagine .. bila aku mula-mula bukak lagi memang dia dah buffering dah.. aku sabar ja.. tunggu la sampai warna putih tu habis (hampa paham kan.. ). Lepas tu bila putih tu dah habis, aku ingat kan dia takkan la nak buffering lagi, rupa-rupanya tak bergerak terus.. haaa.. ambik hang, puaih.. Ni pon aku kena p cc ka... huwaaa.. tensyen, stress, fed up, hate.. semua ada aih.. 

Lagi satu, dah youtube tak boleh guna, aku pon nak dengar la lagu guna blog.. kod-kod la tak buffering kan.. mana nak taw.. Tapi! hampa hati ku bila dia pon buffering,, haiyaaa... fed up gila tahap gaban dan gila kentang.. Aku nak bukak blog, nak update blog pon nak tunggu lama.. mampuih la lagu tu.. aku tak tahan dahhhhh.. 

Masa yang youtube dia buffering and tak bergerak terus tu, aku ingat youtube gila, biasa la kadang-kadang kan memang youtube gila sikit, tak pa la, aku tunggu sampai lusa pon dok macam tu jugak.. haiyaa.. memang nak kena ar .. lepas tu adik aku kata malam tadi dia tengok OK ja.. Clear, tak buffering langsung, tak tersekat-sekat.. maksud malam dia tu pukul 1 @ 2 pagi la.. memang la.. line orang tak guna, semua orang tidoq.. yang aku ni.. nak tunggu sampai pagi-pagi buta ka.. well, memang dulu aku tidoq pagi-pagi  buta, tapi sejak cuti sekolah panjang, adik aku balik dari asrama, dia la pulak dok tidoq pagi-pagi buta.. 

Aku rasa lawak la pulak... tak pernah-pernah aku taip punya panjang and now bila dah marah kat line internet ni, aku taip, ambikk hang, extra king burger punya panjang.. biaq la.. bukan ada orang nak baca pon.. hikhik~ tapi kan bila dah dah luahkan ketidakpuasan hati aku ni kat blog, lega la sikit beban aku ni.. nak cerita kat orang, aku maleh la pulak nak keluarkan suara, sebab bila aku dah start cakap, aku tak boleh nak berhenti..  hikhik~ gila betoi.. wey.. aku nak main game...!!! .. 

You May Also Like

0 Comment

Marilah kita komen bersama-sama :)