Sarapan~ breakfast

by - 6:26 pm

Assalamualaikum

Lelaki         : Hi, Awak da BF?
Perempuan : Hello, banyak orang dah mintak saya jadi GF diorang, cuma saya je tak nak.. Awak pon jangan harap la nak jadi BF saya, faham..
Lelaki         : Maksud saya, awak dah BreakFast...?
Perempuan : Errr...

Ok, Dialog di atas tak ada kena-mengena dengan yang hidup mahu pon yang meninggal dunia. Aku just share dialog tu dari fesbuk, sebenarnya aku reka sendiri ja dialog tu sebab aku dah lupa apa ayat orang yang buat ayat tu kat fesbuk.. Cuma theme dia adalah breakfast la.. hehex..  Walaupon aku buat entri ni petang, bukannya pagi, tapi tak semestinya nak buat entri pasal breakfast kena buat waktu pagi.. Ok, sudah-sudah la mukadimah..

Banyak orang ingat bila makan sarapan, gemuk.. Ternyata itu salah, kajian yang dijalankan oleh Food Facts Asia dengan kerjasama 4 universiti di Asia ke atas remaja berusia 10 - 12 tahun yang mengamalkan sarapan pagi, ternyata lebih langsing gitu dan kurang berhadapan dengan masalah berat badan berlebihan... Bahkan, kajian di Amerika Syarikat ke atas 3 000 sukarelawan menunjukkan mereka dapat mengurangkan berat badan dan megekalkan berat badan unggul dengan hanya mengamalkan sarapan aka breakfast...

  Antara kebaikan bersarapan...

  • First, mesti la tak lapar bila nak buat kerja ka buat kerji ka kerju ka..
  • Dapat meningkatkan daya tumpuan 
Dapat apa lagi wey?..  Aku lupa la.. Aku bagi cadangan hampa cari je kat Google.. ok, settle..

Sebenarnya sarapan tidak perlu terlalu berat.. Hari tu penceramah mai sekolah aku, dia kata walaupon hampa kaya, parent hampa beli susu dutchlady ka ladydutch ka, first tu minum air kosong dulu, sebab air kosong ada  oksigen.. lebih kurang macam tu la dia kata.. 
p/s: Aku bukan takmau breakfast, tapi bila makan pagi ja mesti aku sakit perut, meluat aihhh..  

You May Also Like

0 Comment

Marilah kita komen bersama-sama :)