Perhaps one of the best anti-smoking ads ever created

by - 1:27 pm

Assalamualaikum~

Hari ahad a.k.a kelmarin, aku online ler fesbuk , then ada one page ni, nama apa ntah. lupa dah aku, post pasal video Perhaps one of the best anti-smoking ads ever created  kat youtube. so, aku dengan semangat yang berkobar-kobar, nak tengok la that vid. BUT tak boleh sebab line ternet aku memang tak boleh pakai. so ada sapa-sapa boleh bagi taw tips-tips nak cepatkan line ternet yang sungguh menguji keimanan ? ok, back to the story, aku tak boleh tgok that vid, and this morning. aku bukak youtube saja-saja ja. tengok-tengok boleh bukak. walaupun lambat jugak! lenggai sungguh! taw lenggai? lembab ler.

Ads ini dibuat oleh ThaiHealth , ThaiHealth ini macam Jabatan Kesihatan la lebih kurang. video ni dirakam tanpa perokok-perokok ini sedari. ads ini mengisahkan tentang 2 orang budak, lelaki dan perempuan (cewah! pasangan kekasih kot. haha. ) pergi tanya dekat orang-orang yang hisap rokok tu (lelaki & perempuan) "ada lighter tak" sambil dok tunjuk rokok kat tangan depa. depa buat-buat macam nak nyalakan rokok tu . nyalakan? betul ka penggunaan perkataan itu ?


 lepas budak-budak tak cukup umur tu mintak api. macam-macam reaksi la individu-individu yang mengisap rokok ini tonjolkan. siap nasihatkan lagi dengan mengatakan rokok ni bahaya la, boleh ada penyakit kanser, boleh nampak tua dan sebagainya lagi.




lepas tu budak-budak tu tanya tanya depa "Jadi kenapa anda merokok?" preghh! ayat sentap tangkap didih!


lepas tu budak-budak tu bagi satu kertas kat depa




Apakah kandungan surat  kertas itu ? 


Apakah reaksi mereka?





Sekian untuk update kali ni. Assalamualaikum~  


Last but not least ; the actor and the actress 


anddddd....

the Director >>


Hakhaktuii~  *ketawa pesyen baru. muka tak boleh blah!

You May Also Like

0 Comment

Marilah kita komen bersama-sama :)