Final Destination

by - 10:53 am



ASSALAMUALAIKUM

Lagi sebulan SEMINGGU nak exam akhir tahun. Aku rasa macam baru sebulan ja aku dapat tau yang lagi sebulan lagi nak exam akhir tahun. Tediaaaa.. ayat macam bangla. 

Aku tak sedia lagi. Yaaa! tak sedia lagi. so, yup. tak sedia. Berapa kali mau repeat? 

tahun depan SPM. So, yeah. 

Aku rasa menyesal masuk kelas Sains. Bak kata cikgu Fizik aku lah :

Kalau dah taw diri tu bodoh, buat apa masuk kelas Sains. Ingat Fizik ni senang ka? Kalau senang, satu sekolah ambik Fizik. 
Ayat sentap gila kot! Tapi kelmarin aku macam dah sedar diri sikit bila cikgu Biologi cakap yang :

Kita dah masuk kelas Sains ni, kena work hard. Allah dah takdirkan kita masuk kelas Sains. Dah bagi peluang kita masuk kelas Sains, kita kena la rebut peluang tu. Work hard. Kita dok kelas Sains kena rajin lebih sikit dari kelas-kelas yang lain. Kalau segan, haaa.. masuk kelas lain la. Ingat, kelas Sains ni susah, susah tak susah la, sebab tu kena rajin. Kalau malas, apa tak jadi.  
Menyesal tak guna dah. Hang dah masuk kelas ni, so work hard ja la. Dok menyesal-menyesal apa?!! Allah dah bagi peluang untuk cuba, cuba la. Cuba la rajin sikit. Solat jangan dok tinggai. Macam mana Allah nak tolong kita kalu solat pon kita tinggai?

Esok bila result SPM hang macam mangkuk, padan muka.

P/S: Aku tension :')

You May Also Like

0 Comment

Marilah kita komen bersama-sama :)